Studiu: Miliarde de dolari anual către site-uri conspiraţioniste şi de fake-news

Mărcile de top trimit anual aproximativ 2,6 miliarde de dolari către site-uri conspiraţioniste, de fake-news,  este concluzia care reiese dintr-un studiu realizat www.newsguardtech.com (companie care urmăreşte dezinformarea online), scrie Pagina de media.

Datele au stabilit că 1,68% din cheltuielile publicitare s-au dus către site-urile pe care NewsGuard le consideră manipulatoare. Conform raportului, acest lucru echivalează cu aproximativ  2,6 miliarde de dolari – cheltuieli publicitare globale pe an. Mai mult de jumătate din această sumă a fost cheltuită în SUA. Totul este raporat la industria de publicitate programatică globală, care are o valoare de 155 miliarde de dolari.

NewsGuard mai explică faptul că destinaţiile de plasare ale anunţurilor sunt realizate automat prin intermediul algoritmilor. Instrumentele de verificare a publicităţii concepute pentru a proteja mărcile sunt în mare parte ineficiente în detectarea dezinformării care de multe ori arată la fel ca ştirile obişnuite şi pot fi identificate cu greu prin inteligenţa artificială, mai notează NewsGuard, citat de Pagina de media.

Credit foto-pexels.com

Citește Cronica Zilei cu încredere